منطقه آزاد ورزش

منطقه آزاد ورزش

محیط تخصصی ورزشی

منطقه آزاد ورزش

محیط تخصصی ورزشی

ابزار تلگرام

تیک ابزارابزار تلگرام برای وبلاگ

هدف این وبلاگ ارایه توضیحات درباره تمامی موضوعات ورزشی همراه با ذکر منبع می باشد.
لطفا با نظرات خود در بهبود مطالب ما را یاری کنید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
  • ۰
  • ۰

اطلاعیه


برای مشاهده مطالب 


و ارتباط بیشتر


به آدرس تلگرام


 مراجعه فرمایید



آدرس لینک مستقیم در گوشه پیج

  • fatemeh baghban
  • ۰
  • ۰

کاهش وزن









#کاهش_وزن


✔️9 ماده غذایی جهت #افزایش_متابولیسم بدن و کمک به #تناسب_اندام:

👈سفیده تخم مرغ

👈گوشت بره

👈آب

👈فلفل قرمز

👈قهوه

👈چای سبز

👈شیر

👈سبزیجات

👈عدس

  • fatemeh baghban
  • ۰
  • ۰

رژیم غذیی


معمولا بهترین چیزها در ابعاد و بسته بندی های کوچک عرضه می شوند. این جا به ترفندی ساده اشاره می کنیم: شما می توانید غذاهای پرکالری مانند پنیر و شکالت را به ابعاد کوچک تر تقسیم کنید. مطمئنا هنگام مصرف که به سراغ آنها می روید کمتر می خورید چرا که در این موقع تعداد مطرح است. خوردن سس و خامه را به طور کامل کنار نگذارید. اگر از خوردن انواع سس ها و خامه لذت می برید آن را به طور کامل از برنامه غذائی تان حذف نکنید. تنها به جای استفاده از نوع پرچرب آن ها سراغ محصولات کم چرب بروید. خود را به نوشیدن آب عادت دهید. به جای خوردن تنقلات پرچرب و پرکالری بین وعده های اصلی غذا به سراغ نوشیدن آب بروید. نوشیدن آب نه تنها به سالمتی بدن کمک می کند بلکه برای لاغری دور کمر نیز مؤثر است. پس نوشیدن آب را فراموش نکنید. از خوردن سوپ های پرچرب خودداری کنید. پس از آماده شدن سوپ آن را در یخچال بگذاردی تا خنک شود در این حالت چربی موجود روی سوپ جمع می شود و شما می توانید چربی آن را با قاشق گرفته و کنار بگذارید. مراقب خوردنتان در رستوران ها باشید! در رستوران هائی که می دانید غذاهای آن پرحجم است بهتر است به گارسن بگوئید قبل از آوردن غذای شما، نیمی از آن را در ظرف یک بار مصرف بگذارد تا آن را برای وعده دیگری مصرف کنید. در این صورت شما می توانید حجم غذای مصرفی تان را کنترل کنید. به هوس هایتان بهاء دهید! چنان چه هوس خوردن چیزی شیرین می کنید از خوردن آن هراس نداشته باشید بلکه آن را با میل و رغبت بخورید. البته بهتر است سراغ خوردنی های سالم تر مثلا میوه بروید.


منبع:1hamdam.com

  • fatemeh baghban
  • ۱
  • ۰

ستون مهره




ستون مهره:

  • در افراد بالغ 26 استخوان
  •  و در جنین 34 استخوان در ستون مهره وجود دارد.
  • ساکروم از 5 قطعه و دنبالچه از 4 - 5 قطعه
.
.
.
بقیه در ادامه مطلب
  • fatemeh baghban
  • ۰
  • ۰

  • fatemeh baghban
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت آموزش کامل هندبال


برای دریافت فایل روی لینک زیر کلیک کنید.


دریافت



  • fatemeh baghban
  • ۰
  • ۰



احتمــالا انجــام حــرکات اینتــروال و تمریــن هــای چرخــی بخــی از برنامــه ی ورزشی شــما محســوب می شــود، امــا کارهــایی کــه پــس از ورزش انجــام می دهیــد بــر روی پاســخ بدنتـان نسـبت بـه ایـن ورزش هـا موثـر اسـت. غذاهـایی کـه می خوریــم و کارهــایی کــه پــس از ورزش کــردن انجــام می دهیـم همـه بـرای ریـکاوری و حـتی رشـد بـدن اهمیـت دارد. بــه همیــن دلیــل اســت کــه بایــد از انجــام برخــی از کارهــا پــس از ورزش اجتنــاب کــرد. در اینجــا فهرســتی از کارهــایی کـه نبایـد پـس از ورزش کـردن انجـام داد تهیـه شـده اسـت. 

.

.

.

بقیه در ادامه مطلب

  • fatemeh baghban
  • ۰
  • ۰

حرکات کششی برای جلوگیری از واریس و ادم


برای دریافت تصویر 

روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت

  • fatemeh baghban
  • ۰
  • ۰

مفصل زانو




زانو بزرگترین و پیچیده ترین مفصل سینوویال بدن است. این مفصل در جابجایی های کلی بدن نظیر راه رفتن، دویدن، بالا و پایین رفتن از شیب و پله، و پرش ها بطور مکرر در معرض فشارهای خارجی سنگین قرار میگیرد. در جابجایی های موضعی بدن نظیر نشستن (دوزانو، چهارزانو، و روی صندلی) و اسکات زدن نیز زانو بیش از سایر مفاصل متحمل فشار میشود. از حیث آناتومیکی، مفصل زانو از دو سوی خود در امتداد بلندترین اهرم های استخوانی (ساق و ران) و طویل ترین و قویترین عضلات بدن قرار دارد. به همین دلیل، زانو بطور مرتب در معرض بزرگترین فشارهای درونی نیز قرار دارد. این مفصل در طول میلیونها سال به گونه ای معجزه آسا تکامل و سازگاری یافته تا به راحتی و بدون عارضه سالیان متمادی به بدن هر فرد خدمت کند. پرسش و معما اینجاست که در عصر ماشین که فشار به بدن و از جمله زانو کاهش یافته است، چرا آسیب های حاد و مزمن زانو فراوانتر شده است؟ برای بسیاری از انسان های امروزین، زندگی. ماشینی یعنی زندگی نشسته و کم تحرک. از دست رفتن آمادگی جسمانی اولین پیامد ناخواسته زندگی نشسته و کم تحرک است که بلافاصله به دنبال خود سلامت انواع اندامها و ارگانهای بدن را به چپاول میبرد. برای مثال، زندگی نشسته و کم تحرک علاوه بر ضعف عمومی عضلانی، موجب از دست رفتن تعادل عضلانی مفاصل شده و این زاینده اسکلتی از جمله ناراحتی های زانو میباشد.  




منبع: تأثیر دو برنامه ورزشی « قدرتی  کششی » و « کششی » خانگی بر مبتلایان به سندرم درد پتلوفمورال

دکتر وحید ذوالاکتاف -دکتر یحیی سخنگویی-سمیرا اردکانی

  • fatemeh baghban
  • ۰
  • ۰

آموزش ماساژ

آموزش ماساژ 



عضلات پشت


حجم: 718 کیلوبایت


برای دریافت فایل روی لینک کلیک نمایید.
  • fatemeh baghban
  • ۰
  • ۰



تقسیم بندی افراد از نظر تحرک بدنی

1-بی تحرکی: بدون فعالیت بدنی یا دارای تحرک بدنی کمتر از 02 دقیقه در هر بار فعالیت و یا کمتر از 2 بار در هفته

2-دارای تحرک منظم و مداوم : در هر هفته بیش از 5 بار فعالیت صرف نظر از شدت آن و در هر فعالیت 22 دقیقه یا بیشتر.

3-دارای تحرک بدنی منظم و شدید: فعالیت بدنی به مدت حداقل 02 دقیقه و حداقل 2 بار در هفته نیازمند به انقباضات منظم و گروهی عضلات بزرگ یا ظرفیت عملکردی 52%.



منبع: جزوه ی دکتر نیکوخصلت

  • fatemeh baghban