مرکز بدن، قسمت میانی و مهم بدن ماست و واقعیت این است که اعتماد افراد با کاهش دور کمر بیشتر می شود. داشتن شکمی بزرگ و نازیبا مساله ای آزار دهنده است که هیچکس دوست ندارد درگیرش باشد. اگر به دنبال راه هایی برای به دست آوردن شکمی صاف، زیبا و کمری باریک هستید: 

به ادامه مطلب کلیک کنید...


Bicycle Crunch - مخصوص آب کردن شکم و پهلوها



کاملا صاف به پشتتان بخوابید و دستهایتان را پشت سرتان قرار دهید. پاهایتان را بالاتر از زمین قرار دهید. زانوی راست را جمع و به سرتان نزدیک کنید.بدنتان را جوری جمع کنید که بازوی چپ به زانوی راست برسد. حالا پای راست را صاف کنید و همین کارها را برای طرف دیگر انجام دهید.زانوی چپ را به بازوی راست برسانید. برای یک دور 15 تا 20 بار این کار را انجام دهید در این تمرین نباید گردن را فشار دهید


russian twists - شکم و پهلوها



با پشت کشیده روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید. زانوها را کمی خم کرده و کف پا را به زمین بچسبانید. پشتتان را خم کنید طوری که کمی کمتر از 90 درجه خم شود. توپ یا وزنه 2 تا 4 کیلویی در دستهایتان نگه دارید و بدنتان را به راست بچرخانید. بدن را به حالت عادی برگردانده و همین کارها را برای سمت چپ بدن انجام دهید. 20 تا 25 بار تکرار کنید. با انجام حرکت صحیح فشار زیادی روی شکم و پهلوها حس خواهید کرد. 


Capoeira Butt Builder-تاثیر روی شکم 



پنجه ها، زانو و کف دست ها روی زمین باشد درست مثل تصویر. دست ها در راستای شانه و کشیده باشد پای راست را به سمت راست بدن بچرخانید تا موازی زمین باشد سپس پای راست را 90 درجه خم کنید. دم و بازدم فراموش نشود به حالت اولیه برگردید .


منبع: 10 تکنیک طالیی دستیابی به تناسب اندام ایده آل-شهرام و محسن محمدی