یوگا و تناسب اندام 


یوگا ورزش روح و جسم است، فعالیتی که به شما امکان میدهد با سرعت مناسب خودتان ورزش کنید و هر چقدر دوست دارید به خودتان فشار بیاورید و به تناسب اندام ایده آل برسید 

.

.

.

برای مطالعه بیشتر و دریافت عکس ها به ادامه مطلب کلیک کنید.

تمرین ۱ قایق : تقویت عضلات شکم




به پشت بخوابید،دست ها را کنار باسن بگذارید. زانو ها خم ،کف پا روی زمین. در هنگام بیرون دادن نفس عضلات شکم را سفت کنید، بدین طریق که ناف را بداخل بکشید. نفس بکشید.  ساق پا را بالا بیاورید. در هنگام، بازدم، سر و دست ها باال بیایند نفس بکشید، توجه داشته باشید، سر و چانه را زیاد بطرف زانو نکشید. مفصل ران، زانو و قوزک پا با زاویه هستند. 5 ثانیه در این وضع بمانید. در هنگام باز دم آهسته، سر و دست ها و کف پا را روی زمین بگذارید. ۵-۳ بار تکرار کنید.


تمرین 2 : کمان 




بروی شکم بخوابید. دست ها را به عقب دراز کنید. عضلات باسن را منقبض کنید. در بازدم بالا تنه را بلند کرده و با دست ها مچ پا رابگیرید. پاها را کمی دیگر بالا بکشید، طوری که ران ها از زمین بلند شوند نفس بکشید 5 ثانیه در این وضع بمانید. سپس عضلات را شل کنید. دست و پا را کاملا بکشید.


تمرین 3 : بالا تنه خم


روی دو پا ایستاده، زانو ها خم.  عضلات ران منقبض. دست ها را از طرفین بدن بلند و بالای سر ببرید. زانوها خم و باسن را به عقب ببرید. بالا تنه را به جلو خم کنید. سعی کنید با دست ها زمین را لمس کنید. سر را کاملا شل پائین بیاندازید. ستون فقرات آرام و ریلکس می شود. یک دقیقه در این حالت بمانید، سپس با تکیه دادن دست ها روی ران ها، به آرامی به حالت اول برگشته و پشت را صاف کرده و بکشید.



منبع: 10 تکنیک طلایی دستیابی به تناسب اندام ایده آل-شهرام و محسن محمدی